Kuala Lumpur - trocha západu uprostřed Asie

Ráno jsme vstávali kolem 9:00 a teprve vše vybalili. Pořídili jsme poměrně levný hotel v oblasti Chow Kit (1 600 Kč za 3 noci), což je cca dvě stanice vlakem od centra (je to tzv. Monorail station - nadzemní dráha). No pravda, hotel nemá sice žádná okna, ale jinak je celkem ok.:-) V LP jsme se dočetli, že si máme zajít na trh Imbi na snídani. Koukám do mapy a vzdušnou čarou se to zdá tak 2,5km. Říkám si, že nám před snídaní alespoň trochu vyhládne a podíváme se po městě. Trochu nám to komplikoval fakt, že v tom spěchu jsem se zapomněl podívat, jestli náhodou nemají v Malajsii jiné zásuvky a věřte nevěřte - mají...:-) No to samozřejmě Kimíček hned náležitě okomentovala, že kdyby balila ona, určitě by si na to vzpomněla..:-) hehe - to určitě. Takže jsme vycházeli bez mobilu a tedy i bez navigace.

Petronas towersKim Štěpánková

Tak jdeme a jdeme a furt jdeme a zjišťuji, že můj plán nás trochu vyhladovět před snídaní asi tvrdě narazil na pověstnou ženskou hypoglykemickou deadline..:-), takže následujících 30 min jsem poslouchal furt, že nejsem schopnej se v mapě orientovat, tak jsem kapituloval a předal vedení Kimíčkovi. Takže ta nás po další hodině chůze zavedla na dálniční přivaděč na Singapur a kapitulovalala také...:-) Naštěstí jel kolem taxík a vzal nás. Byl to takový úplně pohodový chlapík a děsně se divil, proč turisti choděj pěšky na dálnici..hehe, no radši jsem mu to nijak obšírně nevysvětloval... Kimíček naštěstí v taxíku pokročila do apatické fáze svého hypoglykemického komatu, tak už ani nic neříkala. Běhěm jízdy jsem si povídal s taxikářem, tak jsem se ho zeptal, za kolik by nás ve středu hodil na letiště, tak prej 70 - 80 Ringgitů. Tak to jsem zase koukal já, protože to je to samé, co jsme platili za ty vlaky na cestě do KL. Tak se s ním domlouváme na středu na ráno, vyhazuje nás v jednom velkém tržišti poblíž centra a my vyrážíme na oběd. Dali jsme si nějaké mořské plody v polévce a pivo, bylo to dobré. Ceny jako v Č. Budějovicích kromě piva (0,6l za 90Kč). Mimochodem v minulém článku jsem zapomněl napsat jak je to se vstupem do Malajsie. Pro občany ČR platí bezvízový styk na dobu 90 dnů. Vše probíhá hladce, jen po vás chtějí na letišti otisky prstů..:-)

Po obědě vyrážíme konečně na ten Imbi market, cestou jsme se zastavili na kafe v jednom obřím nákupním centru. 6 pater a pouze elektronika - mobily, foťáky, televize atd. Fakt pěkný..:-) No pak vyrážíme dále a cestou si tak říkáme, že Imbi market asi zrušíme a pojedeme na prohlídku čínské a indické čtvrti. Tak nasedáme na nejbližší vlak a jedeme na konečnou stanici doporučované trasy prohlídky čínské čtvrti v LP. Hned jak vylezeme z nadzemky, objevuje se první budhistický chrám. No nic moc, takový horší standard a pak za ním ještě jeden. Procházíme čínskou čtvrtí podle LP až do Central Market. To je taková velká tržnice se vším možným, ale hlavně se suvenýry. Tak si to procházíme a kupujeme nějaké drobnosti. Poté pokračujeme v cestě a prohlížíme si doporučené domky a budovy. No upřímně nic moc, taková spíš špinavá čtvrť, nic extra. Hned na čínskou čtvrť navazuje ta indická - no tak to je ještě horší, tam není vůbec nic, kromě spousty trhovců. Dali jsme si alespoň pivo v jednom pubu a pak už jsme si to namířili na nejvyšší bod KL (dle nadmořké výšky - ne dle výšky objektu), a to kupodivu nejsou světoznámé věže Petronas (452m), ale vysílač Menara KL (421m). Ten naštěstí byl od indické čtvrti jen 20 min. chůze.

Vyšplhali jsme se k němu - je na vrcholu takového lesíka - a u něj dole hned nás odchytl chlapík a prej jestli chceme až nahoru, tak 100 Ringgitů na osobu a jestli chceme jen do prvního patra tak za 50. Tak samo jsme chtěli až nahoru. Nechávají nás podepsat A4 souhlasů, že jim nebudeme z té věže skákat, dostali jsme placku, že jsme tam byli a vodu na cestu. Pak už jsme zamířili k rychlovýtahu a šup nahoru. Trvalo to opravdu jen tak cca 20 vteřin a byli jsme tam. Jak jsme vylezli tak opravu super výhled - hlavně na věže Petronas, které jsou jen kousek od Menary. Tak jsme se kochali pohledem na město a fotili. V 19:00 nás vyhodili, že tu svrchní část zavírají a že prej se můžeme přesunout do té nižší. Tak tam míříme a čekáme na tmu. Jsou tam spousty turistů, kteří evidentně čekají na to samé. Konečně tma a obě věže Petronas se krásně rozzáří do okololí jasně bílou barvou. Tak Kimíček fotí jak o závod. Před cestou si pořídila nový objektiv, tak zkouší jeho možnosti a já mezitím trpělivě odpočívám u vyhlídky a koukám i na ostatní věžáky KL.

Když bylo dofoceno, tak jsme sjeli zase rychlovýtahem dolů, vzali jsme taxíka a jeli na večeři do čínské čtvrti. Když jsme tam vešli, tak všude bylo milion lidí a vyřvával tam nějaký hlasatel. Tak jsme se šli podívat, co se děje - měli asi nějakou slávu nebo co. Každopádně ulice, kde jsme chtěli povečeřet, byla narvaná k prasknutí a my museli do vedlejších uliček. Sedli jsme si u jedné restaurace na chodníku a dali si nějaké kuře a pivo. Bylo to docela dobré...:-) Pak už jsme jen sedli na ten příměstský vlak a jeli jsme na hotel. Za dnešek jsme nachodili pěkných pár kilometrů, takže jsme jen padli do postele a spali.

Druhý den jsme se probudili až kolem 11:00, takže jsme se rychle oblékli a na druhý pokus jsme vyrazili na Imbi market. Asi po 20 minutách vlakem a půlhodině pěšky tam konečně dorážíme. V LP píšou, že si máme dát snídani, ale už je čas oběda, tak snad to neva..:-) Přišli jsme tam a tam nic..:-) pár zubožených stánků zelo prázdnotou a do toho pár pidistánků s nějakým pochybným masem. No řekl jsem, že když už jsme sem došli, tak to si něco musíme dát a Kimíček souhlasila. Bohužel souhlasila jen do té doby, co vedle její nohy proběha krysa velikosti čínského prasátka...:-) Poté rozhodně zavelela, že jdeme okamžitě pryč...:-) Asi nám nějak fajnovatí... v Himalájích jí běhaly krysy nad hlavou a nic a tady takový hnidopich..:-) Nevím, jak to tady vypadá ráno, ale každopádně ušetřete cestu a vyražte někam jinam.

Asi 200m od Marketu byla taková pěkná restaurace, tak jsme do ní zalezli. Bylo asi 35 stupňů, takže první objednávka byla 2 piva. Načež nám pán řek "We are muslim restaurant, no beer." No to nás dorazilo. Něco jsme rychle zhltli a vyrazili k Petronas Towers. Asi za půl hodiny jsme tam byli pěšky a je to fakt pěkné. Ty dvě věže se tam tyčí majestátně nad vámi, před nimi je krásný park a hned před věžemi ještě KLCC, což je obrovské nákupní centrum. Tak jsme se tam šli podívat - no musím říct, že tolik prémiových značek najednou jsem ještě v životě neviděl. Mazec, ceny taky mazec. No i Kimíček uznala, že na nákupy zde by potřebovala mít job v USA a ne v ČR, takže jsme vyrazili prohlédnout KL Aquarium. Bylo to docela hezké - vstup 50 Ringgitů na osobu. Je tam všechno možné včetně krmení piraň. Velmi zajímavá byla expozice mořských živočichů schopných vyprodukovat elektrický pulz. Do té doby jsem znal jen elektrického úhoře (ten tam byl taky), ale byly tam ještě další 3 nějaké ryby. Zajímavé. Poté procházíte mezi různými akvárii s tarantulemi, hady atd. až se dostanete na jezdící pás a projíždíte proskleným tunelem a všude kolem vás se hemží žraloci, rejnoci atd. Fakt hezká podívaná. Po prohlídce jsme byli celkem znaveni, tak jsme vylezli před KLCC a že si dáme pivo na zahrádce. Nejdříve jsme se ujistili, že ho mají a tak jsme si dali 2x dvě třetinky a pak ještě repete. Krásně se sedělo, výhled na Petronasky, foukal vítr, super. Celkový dojem možná trochu zmírnila cena těch pivek..:-) V našem pomyslném žebříčku nejdražších piv obsadilo toto před KLCC druhé místo a to cenou 180 Kč za třetinku. No ale v tom vedru bodlo.

Pak už jsme jen nasedli na vlak a jeli na hotel, tam jsme zabalili a vyrazili na rychlou večeři jen k restauraci kousek od hotelu. Uvítal nás takový mladý kluk, velmi příjemný, vše nám ukázal, vybrali jsme jídlo a pak jsme mu řekli o třetinku piva. Řekl nám to co už jsme dnes slyšeli "We are muslim restaurant, no beer." a od té doby se už na nás nesmál..:-) No Kimíček poté rozhodla, že Kuala Lumpur se jí moc nelíbí a že musíme rychle na Bali...:-)Tak jsme to zabalili a šli spát.

Celkově ke Kuala Lumpur. No je hezké se sem podívat, ale jeden den určitě stačí. Je to takový mix New Yorku a Hanoje. Pokud už jste někdy byli v Asii, ani nechoďte do čínské či indické čtvrti - nic tam není. Opravdu hezké jsou ty Petronas towers jak během dne tak v noci. Ale jinak celkové hodnocení - nic moc.

Fotografiehttp://oldrichstepanek.rajce.idnes.cz/Kuala_Lumpur/

Autor: Oldřich Štěpánek | pátek 21.6.2013 4:21 | karma článku: 11,29 | přečteno: 783x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

9.7.2013 v 1:14 | Karma: 12,15 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Dočasný světoběžník ... :-)