Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

Mount Bromo a okolní sopkyKim Štěpánková

Venku je tak 40 stupňů na slunci a my jsme zrovna uvízli v jedné z mnoha dopravních zácp. Klimatizace běží naplno, nicméně asi vzhledem ke stáři minivanu je v autě na padnutí. Naštěstí po cca 3 hodinách vždy zastavujeme na vydechnutí. Cesta se vleče a zdá se nekonečná. Když kolem 18:00 zastavujeme na „čůrací zastávku“, je nám jasné, že 10 hodin cesta trvat nebude, jelikož jsme ještě byli asi 150km od cíle. Nakonec kolem 22:00 jsme zastavili v městečku pod Mount Bromo. Tak jsme se všichni vylodili a podle úrovně zaplaceného ubytování (my měli levnější verzi s vlastní sprchou za 750 000 za osobu/celý trek) nás rozdělili zase do jiných autobusů - ty už byly o poznání horší a ty nás rozváželi do hotelů u úpatí hory. Cesta tam ještě trvala cca hodinu. Na hotel jsme se dostali něco po 23:00. Byla to dost vyčerpávající cesta, takže jsme dali jen sprchu a šli hned spát, vstáváme v 3:30.

Druhý den ráno - resp. za 4h od usnutí zazvonil mobil a už jsme se chystali na Mt. Bromo. Batohy jsme nechali na hotelu a vzali si jen foťák a malý batoh na záda. Před hotelem už na nás čekal zelený džíp a řidič nám ochotně otevřel zadní dveře a pokynul, ať natoupíme. No koukali jsme s Kimíčkem na úplně narvaný džíp lidmi a ptali jsme se, kam máme jako nastoupit. Mladík, který neuměl anglicky, akorát furt ukazoval, ať už jako nastoupíme. To už začali být nerudní i cestující vevnitř. Při pohledu na mě jim asi bylo jasné, že budeme cestovat jak sardinky..:-) Nicméně co asi naděláte v 4:00 s někým, kdo ani neplkne anglicky. No prostě jsme se tam nějak natlačili a vyrazili jsme. Mimochodem toto jsme zažili v Indonésii prakticky vždy, když jsme cestovali veřejnou dopravou. Asi razí heslo, že do autobusu se vždy vejde n+1 člověk..:-)

Asi po 30 min sardinkové jízdy jsme přijeli na vyhlídkový bod, odkud byl vidět Mt. Bromo a ostatní sopky v pozadí. Hned jak jsme vystoupili, už nám asi deset lidí nabízelo, že nás na viewpoint vezmou na koni. No to jsme odmítli a vyrazili (jako většina) pěkně pěšky. Je to asi 20 min výšlap, ale v pohodě. Dorazili jsme tam před 5:00 a byla dost kosa. Koukal jsem, že jsme byli jediní v kraťasech..:-) Naštěstí tam byly asi dva stánky, kde vám uvařili čaj. Za chvilku začalo svítat, nicméně bohužel jsme neměli úplně ideální počasí, bylo trochu pod mrakem, ale i tak to bylo hezké. Udělali jsme nějaké fotky a šli zpět k džípu. Ten nás zavezl už přímo k Mt. Bromo, resp. na stanoviště džípů, které je od Broma tak cca kilometr. Pak už jsme vyrazili pěšky až ke kráteru. Chvíli jsme šli po takovém písku a těsně u Broma jsou až na kráter vybudované schody. Konečně jsme vylezli až na vrchol a pohled byl opravdu krásný. Koukali jsme přímo do chřtánu sopky, ze kterého stoupal hustý bílý dým. Bylo to zajímavé vidět takhle naživo. Na sopce jsme ještě nikdy nebyli. Udělali jsme pár fotek, chvíli se kochali pohledem do okolí, které připomínalo měsíční krajinu - hlavně u Broma, a pak už jsme se vydali zpět k džípu. Ten nás odvezl zpět na hotel. Tam už jsme se jen sbalili, dali si snídani a vyčkali, než pro nás přijede náš transport na Mt. Ijen.

Za 20 min přijel zase takový minivan a ti, co pokračovali na Ijen - včetně nás - nastoupili. Kupodivu počet sedadel odpovídal počtu cestujících. Ne však na dlouho. Za námi seděla jedna holandská rodinka. Když hned po desti minutách řidič zastavil a nabral další dvě holky z Francie a chtěl je usadit k Holanďanům, tak tatík se rozzuřil a řidiče pěkně vyfuckoval, že na 3 sedadla jsou tři lidi. Řidič koukal a furt jim je tam strkal a Holanďan jen tak seděl a usmíval se na něj..:-) Docela sranda. No jak to asi dopadlo, Francouzky nasáčkoval do naší řady..:-) Naštěstí nás opět vezl jen hodinku ke kanceláři jejich cestovky a tam jsme se opět rozdělili. Čekal už na nás další minivan a pokračovali jsme, - i s Holanďanama. Asi po 5ti hodinách jízdy jsme tam dorazili. Zavezli nás do "Arabica homestay". Byl to takový pseudohotýlek uprostřed indonéské džungle, který byl obklopen kávovou plantáží s arabicou. No pokoj nic moc. Dali jsme sprchu a jelikož bylo ještě trochu světlo, Kimíček chtěla zajít k místnímu vodopádu. Snažil jsem se jí vysvětlit, že než tam dojdeme, bude tma, neměli jsme vybalené čelovky a nad hlavami nám začínala bouřka, ale bylo mi vysvětleno, že jediný důvod proč tam nechci je, že se bojím, aby mě nepoštípali komáři..:-) No zajímavá úvaha, tak jsme vyrazili. Asi po půlhodině byla úplná tma, nějaký domorodec se nás ptal, proč tam jdeme, když začíná pršet a je tma?..:-) No trochu jsem si to užíval, když Kimíček zavelela k ústupu do předem připravených pozic..:-) tedy na hotel. Do hotelu jsme už přicházeli za deště, ale ještě jsme to stihli před bouřkou. Uvařili nám tam nějakou večeři, dali jsme pivo a šli spát. Ráno zase vstáváme ve 4:00.

Fotografiehttp://oldrichstepanek.rajce.idnes.cz/Mount_Bromo_a_Mount_Ijen/

Autor: Oldřich Štěpánek | úterý 9.7.2013 1:14 | karma článku: 12,15 | přečteno: 1344x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Yogyakarta - kulturní centrum Jávy

Ráno jsme si přivstali, dobalili vše potřebné, připravili bagáž na let a šli jsme se odhlásit z hotelu. Pak už jsme vyrazili na masáž, kterou jsme si objednali včera při večeři. Ujaly se nás dvě holčiny a tvrdě na nás makaly opravdu hodinu a půl. Bylo to dost náročné, musím říct, ale ok. Po masáži jsme chytli taxíka a vyrazili na letiště. V LP píšou, že nejlepší je chytnout tágo od Blue Bird company a měli pravdu. Jsou jedni z mála, kteří zapínají taxametr, aniž je k tomu musíte vyzvat. Cesta na letiště nás stála 50 000 IDR – třetinu co z letiště..:-) Njn. Na letišti hafo lidí, jdeme podle ukazatelů na domestic flights. V Denpasaru budují nové letiště, tak je to takové vše provizorní, ale nakonec jsme vše našli a už stojíme na odbavení. Tady jsme pochopili význam tzv. „letištní malárie“. Tak zeštípaní, jako v hale domestic flight, jsme nebyli za celý pobyt. Navíc repelent jsem musel zabalit do kufru. No nic moc. Dali jsme si tam oběd v jedné restauraci a šli na letadlo. Letěli jsme s Garuda Airlines, což by měly být nejlepší aerolinky v Indonésii. Let trval asi hodinku a byl celkem ok. Nicméně jak je člověk zvyklý, že vzlétne, pak je dlouho klid a pak přistane, tak tady pilot snad každých deset minut měnil směr. Doprava, doleva, nahoru dolů – nechápal jsem proč, ale asi je to tady tak normální. Přistání v Yogyakartě bylo ok.

7.7.2013 v 1:21 | Karma: 11,43 | Přečteno: 565x | Diskuse| Cestování

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Dočasný světoběžník ... :-)