Bali - ráj turistů

Ráno jsme brzy vstali a dole už na nás čekal smluvený taxikář. Vše jsme naložili a vyrazili k letišti. Cesta docela ubíhala. Za městem jsem viděl ukazatele na okruh F1 Sepang. Na letišti jsme byli za cca hodinku, stálo to 73 Ringgitů. Když to srovnám s jízdou z letiště, tak pokud někdo cestuje sám, je výhodnější rychlodráha. Pokud jste dva, je asi lepší ten taxík, i když je o něco pomalejší. V odletové hale jsme dali snídani, rozloučili jsme se s Kuala Lumpur a hurá na Bali.

Kuta beach, BaliKim Štěpánková

Na Bali funguje mezinárodní letiště Denpasar. Není to nic moc, ale zase žádné Kathmandu. Letěli jsme s Malaysia Airlines a let byl ok. Sice měli docela staré letadlo, což mě překvapilo, ale nebyl problém. Cestou byla vidět Jáva i nějaké malé ostrovy severně od ní. Na letišti jsme museli vyplnit příjezdovou kartu a pak jsme šli vyřídit visa on arrival. Pro jednoho stojí 25 USD na 30 dní. Bylo to rychlé, bez problémů. Z Kuala Lumpur jsem rezervoval jeden resort přímo v letovisku Kuta, což je asi největší turistické centrum na Bali. Nejprve jsme chtěli někam, kde nebudou turisti, ale nakonec jsme si řekli, že nám pár dní relaxace neuškodí. Navíc jsem na booking.com našel super akci - 4 hvězdičkový hotel přímo u pláže se slevou 84%. Tak jsem to vzal.

Před letištěm už čekaly davy taxikářů a začaly se o nás přetahovat. Všichni jsou z jedné firmy, tak rovnou kapituluji na vyjednávání. Stojí nás to 150 000 INR (cca 300 Kč). Drahý, ale zavezl nás přímo k hotelu. Vzhledem k té výši slevy za ubytko jsme se docela děsili, co nám dají za sklep, ale musím říct, že jsme měli štěstí. Super pokoj s terasou, velký bazén, dost daleko od silnice, takže klid, prostě super. Navíc nám dali zdarma vouchery na několik piv v určitých časech v hotelové restauraci, pak na nějaké snacky, 2 masáže a jízdu na banánu..:-) :-) Hned jsme šli vyzkoušet bazén a také "pool bar" a pivo zdarma. Vše ok. Musím říct, že Kuta a resp. Bali se dosti liší od letovisek např. ve Vietnamu a to tím, že tady vše vypadá jako v Asii - doprava, lidi, bordel, ale zároveň je hlavní třída lemována obchody jako KFC, McDonald, Quicksilver, Pizza Hut atd. Je to takové zvláštní.

Po bazénu jsme vyrazili na obhlídku Kuty. Všude to žilo. Bary natřískané turisty, všude duněla muzika, tak jsme našli v LP, že pokud se nechceme k ostatním připojit, můžeme zajít na jídlo na Night Market. Asi po 30 min chůze jsme tam dorazili. To už vypadalo jako několik opravdu asijských putyk. Do jedné jsme sedli a objednali několik druhů sea food, zeleninu a rýži. Jídlo výborné, atmosféra super, cena i s pivem za oba - 100 000 INR (200 Kč). Myslím, že jsme našli naši oblíbenou restauraci..:-) Jen pro srovnání, u nás na hotelu nám nabízeli základní menu za 150 000 INR na osobu bez pití. Hotelové restaurace jsou dost drahé, ale pak cestou potkáte i několik hospůdek, kde se dá také najíst za rozumné peníze. Pak už jsme se jen procházkou po pláži vrátili na hotel a zalehli.

Druhý den (čtvrtek) jsme si dopřáli relaxaci na pláži. Trocha hádání s místním prodavačem lehátek. Začal, že 300 000 INR za 3 hodiny..:-), tak jsme mu dali 80 000 INR za 3 hodiny a i tak si myslím, že nás natáhnul. Co mi na Bali od začátku dosti vadí je to, že na každém rohu vás chtějí oškubat na kost. Vím, že je to prakticky všude v Asii, ale tady mi to přijde takové všudypřítomné a dosti intenzivní. No možná jsme zatím jen měli smůlu na vypočítavé prodejce. Pláž je krásná, ale jsou dost vlny. Nedá se moc plavat. Relaxujeme až do večera a pak zase vyrážíme na Night Market na večeři. Sedíme a dáváme si "suckling pig" - místní specialitu. Prakticky je to pečený selátko, ale tady z toho maj show pro turisty. Nicméně je to dobré. Najednou si k nám přisedá jeden usměvavý chlapík. Taková zajímavá postava - poměrně dost svalnatej, zároveň hlásek jako konipásek a obě oči mu jsou tak šejdrem, že nevíte, kterým na vás zrovna kouká. Nakonec z něj vylezlo, že je to majitel té restaurace. Tak jsme chvíli povídali. Najednou nám začíná říkat "brother Oldrich a sister Kimi". Pak z něj vylezlo že je to Jehovista..:-) :-) :-) Tak musím říct, že to nás úplně odrovnalo. Že potkám Jehovistu na Bali, to by mě v životě nenapadlo. Taky když jsme se pak ptali místních, jestli tady nějací jsou, tak vůbec nevědli, co to je. No prostě Jehovisti se nasáčkujou všude..:-) Ale chlapík byl v pohodě. Po večeři jsme zašli objednat nějaké výlety na prozkoumání Bali. Je tady spousty malých turistických kanceláří, které vám to domluví od A až po Z. Nakonec jsme si koupili dvoudenní výlet po okolí. Celkem za 160 USD - což mi přišlo dost drahý, ale začínali jsme na ceně 265 USD. Nicméně měli jsme v tom soukromé auto s řidičem (průvodcem) na celé dva dny, zaplacené všechny vstupy a mohli jsme si zajet kam jsme chtěli. Pak už jsme jen vyrazili na hotel. Zítra nás vyzvedává kolem 10:00 před hotelem, tak uvidíme, jaké je vnitrozemí Bali..:-)

Fotografiehttp://oldrichstepanek.rajce.idnes.cz/Bali/

Autor: Oldřich Štěpánek | neděle 30.6.2013 14:04 | karma článku: 11,64 | přečteno: 816x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

9.7.2013 v 1:14 | Karma: 12,15 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:58

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Dočasný světoběžník ... :-)