Malajsie - Indonésie - Singapur - Vietnam a zpět do Čech

Zdravíme a vítáme všechny opět po necelém roce na našem blogu. Po Vietnamu a Nepálu jsme se rozhodli nyní trochu zvolnit a kromě poznávání nových míst, věnovat také část naší dovolené relaxaci. Proto jsme vybrali na letošní rok Malajsii, Indonésii, Singapur a Vietnam. Do Vietnamu však jen zalétneme pozdravit rodinu..:-) Původní plán byl nějdříve let do Kuala Lumpur, týden cestování po Malajsii, pak Singapur a nakonce Indonésie. Toto jsme nakonec trochu upravili a Malajsii si necháme až na závěr podle toho, kolik nám zbyde času. Nevýhodou Indonésie je její rozlehlost. Po několika marných pokusech naplánovat naši trasu tak, abychom se podívali na všechny hlavní ostrovy, jsme se rozhodli prozkoumat jen Bali, Lombok a Jávu.

korejská polévka na letištiKim Štěpánková

Co se týká letenek, strávil jsem několik hodin u vyhledávačů a vzhledem k tomu, že jsme dlouho neměli jasné datum odletu, jsem pěkně sledoval, jak moje vyhlédnutá letenka za 16 tisíc krásně stoupá a stoupá, takže jsem ji nakonec pořídil za 19 000 Kč/osobu..:-) Co se dá dělat. Až poté jsem se dozvěděl, že asi budeme mezi prvními co poletí dálkový let s ČSA. Korejci jim půjčili letadlo a létají pravidelně Praha-Soul. Trochu jsem byl mrzutý z 12 hodinového přestupu na letišti Incheon v Soulu a tak jsem začal hledat, co bychom tam mohli podniknout. Při hledání jsem narazil na několik článků, které popisují pobyt na Incheonu skoro jako dovolenou, tak uvidíme.

V sobotu 15.6.2013 v 12:55 jsme vyrazili. Seděli jsme opravdu ve velkém Airbusu, který byl nastříkaný v barvách ČSA. Byly tam i cedulky na sedadlech v češtině a tak. Kapitán byl taky Čech. Let byl ok, dokonce bych řekl, že u Korean Air bych si určitě jako apéro nedal Becherovku..:-) Nosili nám furt nějaký snacky, až jsme byli docela přejedení, ale jinak bez problémů. Jen jsem si říkal, že v nabídce filmů by mohli mít nějaké české, zatím měli jen americké a korejské..:-) Jelikož 80% cestujících byli Korejci, tak nevím, jestli se to někdy změní..:-) Let uběhnul celkem rychle a kolem 6:00 korejského času jsme dorazili do Soulu na mezinárodní letiště Incheon. Je to asi 80km od Soulu. Všude čisto, samá technika od vlaků až po záchody..:-) Super bylo, že tam mají několi zón odpočinku pro cestující, kteří jen přestupují. Přišli jsme tam a vidíme jak asi 50 lidí chrní na odpočívacích křeslech, tak jsme se k nim připojili. Hned vedle byl 24h bar s obsluhou. Ta na spáče byla evidentně zvyklá, jelikož nehnula ani brvou, když pár Japonců začalo spát u baru..:-)

Kolem 9:00 jsme se probudili a šli jsme najít "Spa on the air", což měly být lázně a nějaké bazénky. Bohužel se nám to nepovedlo. Nikde jsme to neviděli, ale možná to tam někde je..:-) Tak jsme zašli alespoň do sprchy - mimochodem, sprcha zadarmo, čístá a dají vám navrch šampon, mýdlo a ručník. Super. Pak jsme šli najít nějakou restauraci. Je jich tam hafo, ale my jsme chtěli nějakou korejskou. Zašli jsme do prvního patra a tam bylo několik kiosků s nabídkou. Tak Kimíček se ujala vybírání a vybrala nějaké dvě polévky. Potom jsem zaplatil a místo talíře s kouřící polévkou nám slečna dala něco jako dálkový ovladač a poslala nás do centrální jídelny si sednout..:-) No koukali jsme na to divně, ale neodporovali jsme. Chvíli sedíme a zjiťujeme, že na nás všichni koukají... No byli jsme jediní ne-korejci..:-) Najednou náš ovladač začal zuřivě pípat a bzučet a už na nás mává nějaká korejská prodavačka, že máme jít pro jídlo. Tak jsme to přinesli. No, byl to vývar z hovězích kostí s nějakou nakládanou zeleninou. Nakonec to nebylo zas tak špatné, ale za cca 800 Kč mi to přišlo docela drahé..:-) Po obědě jsme opět zamířili do "rest area". Viděli jsme, že se uvolnila dvě obrovská křesla před televizí, takže jsme je napolohovali do polohy ležmo a já pro jistotou nastavil budík. No dobře jsem udělal, probudili jsme se až v 15:30, tzn. 30 min. před odletem...:-) Naštěstí jsme vše stihli a už jsme seděli v letadle do Kuala Lumpur. Trochu horší bylo zjištění, že nás čeká dalších 5h 30 min letu, ale přežili jsme.

Do KL jsme přilétli v cca 22:00. Letiště je opět asi 60km od KL, takže jsme stáli před rozhodnutím, jak se tam dostat. No nechtěl jsem platit nějakého drahého taxíka, tak jsem zakoupil dvě jízdenky na rychlodráhu přímo do centra KL. Jezdí to každých 20 min. Jedna stála 35 Ringgitů - to je cca 210 Kč. To nás dovezlo na KL Sentral - což je asi takový jejich hlavák. Bohužel jsme již nestihli poslední metro a tak jsme museli do hotelu stejně taxíkem. Vyšli jsme před budovu a tam spousta taxíků, tak jsme na jednoho z nich začali mávat a najednou k nám přišel nějaký děda v uniformě a ať mu prej dáme objednávku. Tak jsme mu řekli, že žádnou nemáme, tak nás rovnou vykázal, že nejdříve musíme koupit lístek u okénka. No chvíli jsme na něj koukali, ale pak jsme se šli tedy podívat zpět dovnitř a opravdu. Bylo tam okénko s nápisem "budget teksi". Tak jsme tam přišli a ukázal jsem chlapíkovi adresu našeho hotelu. Něco naťukal do kompu a pak nám dal lístek, my zaplatili a šli opět ven. Tam už hned stařík v uniformě zamával na taxi, my nasedli a už jsme jeli. No, zajímavý systém. Mimochodem nás to stálo asi 13 Ringgitů - cca 80 Kč. Jedeme, jedeme a nejednou vidím z okénka, jak míjíme náš hotel. Tak říkám taxikáři, ať zastaví. Ten tak neochotně zatavil za 300m a ukazuju mu, že to byl asi náš hotel ne? A on na mě kouká jak puk, anglicky neumí ani plknout, jen furt zuřivě opakuje název čtvrti, kam nás má zavést a zase se rozjíždí. To už na něj houknu, ať okamžitě zastaví a že vystupujeme. Tak jsme vylezli a došli k našemu hotelu. Pak koukám na ten náš papírek od taxíku, co na něm je a fakt ty debilové tam napsali jen čtvrť a ne adresu hotelu. Tak kdyby si někdo bral taxíka z KL Sentral, tak si hlavně zkontrolujte, co tam ti moulové napsali. No naštěstí jsme to našli. V hotelu, co jsem rezervoval, o nás věděli, takže no problem. Dali jsme rychlou sprchu a šli spát. Zítra nás čeká prohlídka KL.

Autor: Oldřich Štěpánek | středa 19.6.2013 17:36 | karma článku: 15,74 | přečteno: 1070x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

9.7.2013 v 1:14 | Karma: 12,15 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Pořadatelka nahé párty dostala v Rusku pokutu, provinila se kritikou války

25. dubna 2024  15:14

Moskevský soud ve čtvrtek uložil pokutu 50 tisíc rublů (asi 12 750 korun) televizní moderátorce a...

S vládou nemá smysl pokračovat v jednáních, a to ani za účasti prezidenta, řeklo ANO

25. dubna 2024  10:15,  aktualizováno

V atriu Poslanecké sněmovny proběhla tisková konference stínové vlády hnutí ANO. Poslanci mluvili...

POLITICKÝ DIÁŘ: Pověstná „střídačka“ ODS a Kupkův úspěch na kongresu

25. dubna 2024

Premium Byť se před čtrnácti dny na kongresu ODS v Ostravě téměř nic nestalo (natož aby šlo o něco...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  14:56

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Dočasný světoběžník ... :-)