Trek kolem Annapuren, Chame - Upper Pisang - Manang

Vstáváme opět něco po šesté. Po snídani hned batohy na záda a vyrážíme. Dnešní cíl je vesnice Upper Pisang /3310 m.n.m./ Hned kousek od hotelu je brána, která označuje konec vesnice. Před ní jsou krásné barevné nápisy namalované na kamenech. Děláme pár fotek a vyrážíme. Cesta je docela dobrá, stále mírné stoupání. Kolem už vykukují opravdové Himaláje, krásné bílé vrcholky hor. Další vesnicí byl Bhratang, došli jsme tam asi za hodinu 45 minut. Standardní vesnice, jen jsme chvíli dáchli a pokračujeme. Den za dnem se nám jde lépe a lépe, ale nejsme ještě tak vysoko. Je tam už dost trekařů. Zastavujeme v jedné opuštěné vesnici - Khampa - kde nějaká paní prodávala jablka - rostou tady v těch 3 000 m.n.m.. Chtěla 20 NPR za jedno. Ochutnali jsme je a opravdu moc dobrá. Pokračujeme dále a výše. Přicházíme k mostu, o kterém v LP píšou, že nesmíme přejít. Chvíli pozorujeme ostatní a všichni včetně šerpů jdou přes most. Taky cesta po pravém břehu proti proudu nevypadá zrovna využívaně. Tak jdeme s davem, míjíme památník nějakého Japonce, který tam zahynul pod lavinou a pokračujeme dále. Z této strany hory vidíme tu protější cestu popisovanou v LP, pracují na ní nějací dělníci - asi ji rozšiřují, tak třeba příští rok už půjdete napravo.

Pohled na Annapurny z Ghyaruneznámý Španěl..

Pokračujeme v cestě a před námi se začíná objevovat Swarga Dwar (Gateway to Heaven). Je to ohromná hora, která je velmi hladká a zatáčí podél řeky doleva. Vypadá to opravdu monumentálně, jako kdyby tu horu udělali soustruhem. Fotíme a pokračujeme v cestě. Přicházíme do vesnice Dhukur Pokhari /3 200 m.n.m./ a dáváme oběd. Opět potkáváme starší německý pár, který jsme už několikrát na cestě zdravili a partu mladých Španělů. V klidu odpočíváme a užíváme sluníčka. Najednou se ozve silné zahřmění, tak koukáme, co se děje a najednou vidíme, jak se utrhla kameninová lavina na Swarga Dwar. Pokud kouknete na fotky, uvidíte takový rozmázlý oblak v levém horním rohu, tak to je ono. Lépe to nešlo - bylo to daleko. Po obědě opět vyrážíme. Vedou odtud dvě cesty - jedna do Upper Pisangu, která je těžší, ale má mnohem lepší výhledy na hory nebo kratší rovinatá do Lower Pisangu. Záleží kudy plánujete jít dále do Manangu. Z Lower Pisangu je to asi 3 hodiny po rovině a jste tam, ale nic moc nevidíte, jelikož Annapurny jsou na levé straně, po které půjdete. Naopak z Upper Pisangu musíte pak pokračovat přes Ngawal a je to popisováno jako dosti obtížné šplhání, ale zase s úžasnými výhledy na hory. Samozřejmě my volíme Upper Pisang, jsme tu přeci kvůli těm horám. Až vyjdete z Dhukur Pokhari - vede odtud široká cesta do Lower Pissangu tak tu nebrat. Hned vedle napravo vidíte menší pěšinu vedoucí do Upper Pisangu. Musíte se na ni napojit hned na konci vesnice, protože potom už se obě cesty dosti rozcházejí. My samozřejmě užívali krásných pohledů a šli jsme tou první. Když jsme si to uvědomili, zeptali jsme se procházejícího šerpy, jak se dostat do Upper Pisangu. Tak říkal ať jdeme s ním, že nám ukáže. Pokračujeme dál a dál. Najednou nám ukázal, že tady doprava přes most a pak nahoru. No - byla to taková malá pěšinka a most jsem uviděl, až když jsem sešel o něco níže. Jít tam sám, tak to určitě přejdu.

Přesli jsme jsme tedy takový dřevěný most, pak kousek vyšplhali a napojili se na tu pravou správnou cestu. Pak už jen asi půl hodiny a viděli jsme Upper Pisang. Je to vesnice uložená v ostrém kopci. Když jsme tam dorazili, Kimíček našla nějaký hotel v LP, který jsme se snažili najít. Jelikož vesnice je opravdu v příkrém kopci, šplháme nahoru mezi staveními a hledáme ten hotel. Problém je, že nevíte kudy vlastně jít, je tam několik stejných cest a vy nevíte, která je ta hlavní. Takže spíš tak podle intuice furt nahoru. Došli jsme k Tilicho hotel, vypadal docela hezky a nově - tam nám řekli, že mají poslední pokoj a prej nic moc. Tak jsme zkusili šplhat ještě výš. Viděl jsem na konci vesnice pagodu a vedle ní hezké stavení, tak si říkám super - nějaký nový hotel. Tak se tam vydrápeme a já se jdu zeptat, jestli mají volný pokoj. Bylo mi divné, že tam nikde není žádný nápis. Tak se ptám chlapíka, co tam postával a on říká, že to není hotel, že tam bydlí jen mniši..:-) no tak zase hezky dolů. Vracíme se do Tilicho hotel a bereme ten pokoj. Nakonec byl docela ok, jen - tak studenou sprchu jsem v životě nezažil, hrůza. Po sprše jdeme na večeři a kdo tam nesedí - ten anglický pár z Danaque. Tak jsme si k nim přisedli a prokecali  celý večer. Bylo to fajn. Šli jsme spát až kolem 22:00, což je na Himaláje dost pozdě. Zítra směr Manang /3 540 m.n.m./

Vstávání opět kolem 6:00, rychlá snídaně a vyrážíme. Čeká nás dnes náročný den. Dokonce přemýšlíme, jestli nepřespat v Ngawalu - uvidíme, jak to bude časově a jak budeme unavení. Ráno je pěkná kosa. Už žádné kraťasy, pěkně kalhoty, bunda a rukavice, ale stačí chvíli počkat na slunce a je to ok. Jdeme po krásné cestě prakticky po rovině a užíváme si výhled na Annapurny nalevo. Je to opravdu krása. Cca po hodině chůze přicházíme k opuštěné Mani wall a vedle ní se pase dobytek. Je odtud moc hezký pohled na hory, tak fotíme. Už ne moc hezký pohled je na druhou stranu. Před námi je velká hora a na vrcholku město. Bohužel zjišťujeme, že je to Ghyaru /3670 m.n.m./ a tam míříme. No radši dáme snickers a vyrážíme. Je to hodinový výstup a musím říct, že jsem toho měl plný brejle. No naštěstí jsme tam dofuňeli a když jsme se vydýchali a otočili se, byli jsme rádi za ten výstup. Bylo to neskutečně krásný pohled. Vidíte celý ten ohromný masiv těch bílých hor, azurové nebe, prostě krása. Rozhodně toto místo hodnotím jako č. 2 na celém našem treku, takže pokud sem vyrazíte, Ghyaru nesmíte vynechat.

Po krátkém občerstvení zase vyrážíme, terén je již přívětivější. Jde se prakticky po vrstevnicích. Opět se vám ukazují nádherné pohledy do údolí. Jdeme asi přes hodinu a půl a přicházíme do Ngawalu /3 660 m.n.m./ Je něco kolem 13:00 a zdá se nám moc brzy, abychom to zde zabalili, tak jen dáváme malý oběd. Opět tam potkáváme ten starší německý pár a pár Poláků. Hned vedle stolu nám roste marihuana..:-) Musím říct, že mi začalo být trochu nevolno a začala mě bolet hlava. Napil jsem se, dal si oběd a bylo to zase dobrý, tak snad nezačíná high altitude sickness. Po obědě jsme vyrazili. Čeká nás další 2-3 hodiny sestupu. Je zajímavé tudy jít, je tam už taková ta horská flóra. Bylo to ale dost unavující. Po dvou hodinách přicházíme do vesnice Mungji - je tam jen pár chalup, dáváme si nějaký speciální džus, co tam dělaj a zase vyrážíme. Říkáme si, že asi přespíme ve vesnici Bragha - 30 min. od Manangu. Když jsme tam došli - bylo asi 17:15. Koukli jsme na sebe a řekli si, že to už dáme. Slunce zapadá kolem 18:00. Kolem té hodiny jsme tam také dorazili. Konečně. Zkoušíme Yak Hotel - plný..:-/ tak pokračujeme do dalšího - myslím Tilicho hotel a tam už se chytáme. Je to poměrně velký hotel ale opět - himalájský standard. Dáváme sprchu, večeři a usínáme kolem 20:00 úplně mrtví. Naštěstí zítra je aklimatizační a odpočinkový den v Manangu

Fotografie : http://oldrichstepanek.rajce.idnes.cz/Chame_-_Upper_Pisang_-_Manang/

Autor: Oldřich Štěpánek | neděle 11.11.2012 13:42 | karma článku: 8,59 | přečteno: 920x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

9.7.2013 v 1:14 | Karma: 12,15 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  14:05

Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

Dočasný světoběžník ... :-)