Ha Noi - Mai Chau, prvních 130 km našeho motodobrodružství

Ráno jsme se konečně trochu vyspali. Já vstával kolem deváté. Dole už jsme měli připravenou snídani - Banh cuon. Taťka Kimi to koupil ráno, když byl pro zeleninu. Super. Bylo to moc dobré. Po snídani jsme s taťkou Kimi vyrazili do půjčovny motorek. Zajeli jsme do centra a začali hledat motorku na naši cestu do Sa Pa. Prošli jsme jich asi 12. V 9 z nich, když jsem řekl, kam chci, tak řekli rovnou, že takovou motorku nemají a odkázali nás na jinou půjčovnu. Jen ve třech nám něco nabídli. V první, kterou doporučuje LP, nám nabídli crossku Hondu XR 250 za 39 USD na den. Já chtěl spíš něco cestovního, navíc to bylo dost drahý. V druhé nám nabídli tu samou, ale za 30 USD, potom ještě legendární motocykl Minsk, nebo jednu cestovní Hondu, která ale nevypadala zrovna, že ještě někdy pojede. A nakonec v třetí nám nabídli normálního skůtra – Hondu 125. No nakonec jsem se rozhodnul si půjčit tu crossku za 30 USD. Chlapík ji neměl na krámě, tak že prej za hodinu ji doveze.

já a Kimíček připraveni na cestu

Ok, šli jsme s taťkou Kim tedy nakoupit nějaké jídlo na oběd na trh a opravdu zážitek. Plný pytel živých žab, lezoucí krabi z nějaké sítě, živé ryby, prostě všechno. Nakoupili jsme a šli se podívat na motorku. Už tam stála a chlapík na ní zrovna montoval zrcátka..:-) No asi se moc nepoužívá..:-) Tak jsem ji jel projet. No, s vymáčknutou spojkou chcípal motor, tachometr nefungoval a tlumiče byly příliš měkce nastavené. Tak jsem mu to vše řekl, chlapík na to vlítnul a za pár minut to měl. Pak už to bylo celkem ok. No doufám, že to na tom dojedem. Tak to berem. Chce, abych mu nechal pas, nebo tisíc dolarů…:-) Tak nechávám pas a jedem. Motor je docela silný, je to 250. Vypadá docela ok.

Přijíždíme domů a Kimi s mamkou jdou vařit oběd. Kimi dopoledne sbalila naši krosnu. Tak jsem ji potěžkal a vážila asi 25kg…:-) Tak jsem chtě, nechtě přitoupil k revizi..:-) Vyházel jsem všechny krémy, načež byla malá vzpoura. Kimiček mi začala vysvětlovat, že přeci nemůže jet na motorce na 5 dní do hor bez denního a nočního krému, krému na tělo, tampónků na čištění obličeje, elektrického kartáčku a tak. No po krátké bitvě uhájila jen ty tampónky na obličej..:-) Znovu jsem to zabalil. Už to začalo vypadat, že to uvezeme. Kolem třetí odpoledne jsme se oblékli a vyrazili. Taťka s mamkou jeli s námi a navedli nás na správnou silnici. Cestou jsme ještě vzali plnou – mimochodem cena za 1l benzinu je tady cca 21 000 VND. Cesta v Ha Noi – hrozný. Miliony motorek napravo, nalevo. Do toho náklaďáky, autobusy a auta. No nakonec jsme si cestu proklestili. Rodiče se od nás odpojili a hurá na motodobrodružství.

video : http://www.youtube.com/watch?v=mGx1mPi2BmM

Počítal jsem, že dnes vyrazíme dlouho, tak jsem naplánoval jen krátkou trasu. První naše destinace je městečko Mai Chau, ležící v horách. Cesta docela jde, všude asfaltová silnice. Vjiždíme do hor a začíná se nám objevovat ta krásná scenérie, kvůli které sem vlastně jedeme. Krásné horské terény, rýžová políčka, moc pěkné. Kolem 16:00 zastavujeme na odpočinek. Dáváme něco k pití a za 20 min vyrážíme. Začíná pomalu zapadat slunce, tak abychom to stihli. Cesta opět krásná. Kolem 18:00 je už docela šero, dorážíme ke značce Mai Chau 5km. Sláva. Hned nás na křižovatce chytá mladík, jestli nechceme přespat v tradičním obydlí Bílých Thajců – domku na chůdách. To jsme přesně chtěli, ale řekli jsme si, že se podíváme až v Mai Chau. Třeba to tenhle má předražený. Pokračujeme těch 5km, už je normálně tma a není to zas tak příjemné jezdit v těch horských zatáčkách. Konečně dorážíme na místo. Zastavujeme, abychom koukli do LP, kde že jsou ty domky. Najednou nás odchytává další chlapík, že prej nás tam doveze. Je už tma, nechce se nám nic moc hledat, tak to berem.

Chlapík nás veze asi 2km od Mai Chau do jedné vesnice Bílých Thajců. Přijíždíme tam a zjišťujeme, že je to ta samá co nám nabízel ten první..:) no nic. Ubytko je ve společné místnosti v prvním patře pro všechny návštěvníky, je to jen oddělené takovou zástěnou. Cena 200 000 VND za osobu včetně večeře i snídaně. Tak to berem. Navíc koukám, že už tam jsou nějací Amíci, taky na motorkách, ubytovaní. Dáváme si věci vedle naši soukromé moskytiéry. Podlaha je dělaná že štípaného bambusu, všude jsou otevřená okna a kolem dokola nic než rýžová pole. Prostě idylka.

Sprcha a umyvadla jsou společná..:-) Hehe, jsem zvědav, jak by tady Kimíček vypadala s elektrickým kartáčkem…:-) Dáváme sprchu. Sprcha relativně ok. Tekla dokonce teplá. Chystáme se na večeři a najednou tma. Blackout celé vesnice..:-) V tu chvíli si teprve člověk uvědomí, kde vlastně je. Všude kolem je absolutní, ale absolutní tma. Jsou jen slyšet kvákající žáby. Po hmatu vytahuju moji baterku z krosny. Za chvíli se ozve diesel agregát a elektřina opět je. Dáváme večeři, docela dobrá, super jarní závitky. Pak jen tak sedíme a popíjíme. Z toho vyvýšeného patra vidíme najednou nějakého borce v holinkách a s čelovkou. Všude se line kvákání žab a zvuky různých zvířat. Najednou tenhle chlapík si stoupne do toho pole a začně chytat ty kvákající žáby..:-) no kvákají dál, tak asi nenalovil všechny. Vedle nás tam popíjejí ti Amíci se svým vietnamským průvodcem. Dáváme místní rýžovou pálenku – fakt hnusná..:-) a jdeme spát. Vlezeme pod moskytiéru. Je to opravdu zážitek. Vřele doporučuji všem, kteří netrvají na evropském standardu. Navíc jen co jsme šli spát, opět vypadla elektrika. Už ji ale nenahazovali…:-) Bylo pozdě.

Závěr : Cesta Ha Noi – Mai Chau, cca 130 Km, nám to trvalo i s přestávkou cca 4h. Z toho hodinu a půl jsme se prodírali v Ha Noi. Náročnost tohoto terénu není zas taková. Zvládne to i méně zkušený řidič, ale v tom případě počítejte s delším časem. Co se týká motocyklu, dalo by se to i na silnějším skůtru. Krajina krásná, nocleh na chůdách rozhodně doporučuji.

Fotografie : http://mudrolin.rajce.idnes.cz/27.4._Hanoi_-_Mai_Chau/

Autor: Oldřich Štěpánek | úterý 3.5.2011 19:37 | karma článku: 9,84 | přečteno: 1360x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

9.7.2013 v 1:14 | Karma: 12,15 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Dočasný světoběžník ... :-)