Hué - Da Nang - Hoi An, zpět na jih

Ráno vstáváme v 7:00, Kimíček došla pro snídani – dali jsme si dvě bagetky s masem, docela dobrý, křupavý. V 8:00 už na nás dole čekal řidič s autem. Objednali jsme si totiž transport z Hué do Hoi Anu s tím, že nás zaveze ještě na několik památek na cestě. Zaplatili jsme 1 050 000 VND za oba s tím, že je nám k dispozici od 8:00 do 17:00 a zaveze nás až na hotel. Vyrážíme tedy z Hué, asi po hodině cesty dorážíme k první zastávce – zátoce Lang Co. Před pláží je tam nějaký luxusní hotel a u něho prodejna perel a klasického umění. Jsou tam překrásné kusy za „překrásné ceny“. Jenom si to prohlížíme a vyrážíme na pláž. Pláž krásná, ale špinavá – je tady holt vidět, že hotely tohoto typu se teprve dostavují. Nicméně potenciál to má obrovský. Chvilku se procházíme po pláži – viděli jsem tam nějakou mořskou potvoru – asi medúzu mrtvou na pláži, ale vypadala dost divně..:-) V hotelu jsme si dali čerstvý mangový džus a vyrazili jsme dále. Jeli jsme na soutěsku Hai Van. Ta odděluje klima severu a klima jihu. Jsou tam prý nějaké vzdušné proudy z Číny, které se o ty hory a soutěsku rozbíjí a tím to vzniká. Máme smůlu, ale ten den zrovna není ideální počasí, takže jak vjíždíme do hor, vjíždíme do mraků..:-) Na vrcholku se zastavujeme, odháníme asi 20 prodavačů čehokoliv a jdeme se trochu projít. Nic moc zajímavého tam není, když je hezké počasí, musí zde být krásný výhled na zátoku Lang Co a na moře. Nasedáme a opět vyrážíme, další zastávka Da Nang.

Huyen Khong cave - mramorové hory, Da Nang

Da Nang je město velké jak Praha a během posledních 3 let zažívá nebývalý boom snad ve všech odvětvích. My zastavujeme nejprve v největším muzeu čamského umění. Je tady spousty soch a různých rytin z té doby. Jsou k tomu i popisky a vysvětlivky, takže je to moc zajímavé. Je tam také mapa rozmístění čamských chrámů na území Vietnamu a je jich několik desítek. My jsme jednu navštívili v Nha Trangu. Prohlížíme muzeum a vyrážíme dále. Po chvíli zastavujeme na proslulé China beach. Tato pláž za války sloužila hlavně americkým vojákům k relaxaci – resp. její část zvaná – My Khe. Američtí vojáci tam měli často piknik před tím, než jeli na frontu – bohužel, často to byl poslední piknik, který zažili. Na pláži My Khe dáváme oběd – nějaké dary moře. Je to dobré, ale dost drahé – zase sedíme přímo u moře. Po obědě se procházíme po pláži a vracíme k autu. Jinak slavná China beach je dnes název pro celé pobřeží kolem Da Nangu až k Hoi An. Je to 30 km písčitých pláží a průzračného moře. Odjíždíme z restaurace a míříme do vesničky na výrobu mramorových soch.

To, co vidíme cestou, je neskutečné. Jedeme po přímořském 6tiproudém bulváru a nalevo od nás – u moře – se táhne tak 20tikilometrový pás lemovaný hotely v různém stádiu stavby – a jedná se prakticky pouze o ty nejluxusnější. Termín dokončení mají 2012 – 2014. Opravdu bych tady chtěl projet za 2 roky. Jsem zvědav, jestli to nepředstihne ve věhlasu dosud neotřesitelný Nha Trang. Asi po 30 minutách dorážíme do té vesničky - resp. malé dílny. Jsou tam neskutečné sochy, 3metrová mramorová socha Buddhy, 5ti metrová mramorová napodobenina čamského chrámu, zahradní nebo altánové vybavení, prostě vše. Vidíme i jak se ten mramor opracovává. Je to tu úžasné. Stačilo by mít pár milionů korun a pěkně by se tu nakupovalo. Vše samozřejmě dopraví lodí až k vám domů pod nos.

video : http://www.youtube.com/watch?v=5zWtISJ3new

Po prohlídce venkovních dílen a soch jdeme do obchodu s menšími sochami. Jen tam vejdeme – už opět vidím blýskající se očička Kimíka a už rezignovaně a poslušně odevzdávám svojí kreditku.:-) Nakonec Kimíček vybírá opravu krásný čajový set – ne z mramoru, ale ze speciálního druhu kamene – Jadeit zelený. Dle čínských pověr má mít magickou moc. Je často řazen mezi polodrahokamy a v Číně se s ním prý obchoduje na komoditní burze. Je to opravdu krásné. Kimíček smlouvá jako o život. Nakonec usmlouvá prej výbornou cenu – za 5 vietnamských průměrných platů kupujeme ten set a navíc smějícího se Buddhu..:-) No, asi začalo to, co píšou v LP – že jak se člověk blíží Hoi Anu, tak začíná opravdové drancování peněženek. No chvíli jsem venku přemýšlel, jestli jsem přibalil do mé lékárny Prestarium Neo Combi, ale pak to spravil panák slivovice..:-)

video : http://www.youtube.com/watch?v=mt1bzHeDYxY

Z prodejny míříme na poslední zastávku před Hoi Anem – mramorové hory. Musím říct, že jednoznačně nejlepší bod dnešního programu. Je to rozsáhlý komplex jeskynních chrámů. Dříve se tu těžil mramor, ale Vietnamci bohudík pochopili, že pokud si ten svůj vytěží, nebudou jim sem turisti jezdit, takže všechny ty sochy dole dělají z mramoru z Číny…:-) Jdeme do dosti krkolomných schodů a narážíme na první pagodu, standard, pokračujeme dále a tam začínají opravdové jeskynní komplexy – ujímá se nás taková paní a vede nás někudy do tmy uvnitř těch jeskyní. Chodba se začíná nebezpečně zužovat, tak jen doufám, že paní správně odhadla můj koeficient tření o skály…:-) Nakonec šplháme vzhůru po kamenech, naštěstí vidím malinké světlo na konci tunelu. Vylézáme na vrcholku mramorových hor – tak sami bychom sem asi netrefili, dáváme paní nějaké drobné a fotíme. Je zde krásný výhled na okolní mramorové hory – je jich ve skutečnosti 5 – každá nese jméno jednoho z přírodních živlů – voda, dřevo, oheň, kov a země. Nejhezčí jeskynní komplexy jsou na Thuy Son – Vodní hoře, na které se nyní nacházíme.

video : http://www.youtube.com/watch?v=wTuf12xSAUc

Slézáme z hory jiným východem a dostáváme opět do doporučované trasy průvodcem. Prohlížíme další pagody a míříme k poslednímu jeskynnímu chrámu. Už se mi moc nechce, je hroznej hic. Jdeme furt do tmy a najednou se před náma objeví určitě největší a nejkrásnější chrám. Na stropě jsou 3 malé otvory, kudy proniká dovnitř světlo, je tam úžasná atmosféra.

video : http://www.youtube.com/watch?v=LJG4wf4POQw

Prohlížíme si vše a poté míříme už za naším řidičem. Další zastávka je již Hoi An. Řekli jsme mu zhruba naše požadavky na hotel a zastavuje u prvního. Čekám, že jako vždy Kimík kývne a půjdeme. Nakonec Kimík napruzeně sedá zpět do auta a velí, že jedeme jinam. Nakonec z ní vylezlo, že chtěli 1 000 000 VND za pokoj. Tak to fakt ne. Zkoušíme další 3 hotely – všude podobné nebo horší. Řidič začíná být krapet nervózní..:-) Nakonec stavíme u hotelu a vítězství – za noc pro oba 300 000 VND s wi-fi a vším. Tak to berem. Hotel nic moc, ale na přespání stačí. Klima tu je. Wifi moc nefunguje, resp. je hodně slabý signál. Dobře funguje v recepci..:-( No nic, dáváme spršku a vyrážíme na večeři. Dáváme jen něco malého a jdeme spát, zítra nás čeká celý Hoi An.

Fotografie : http://mudrolin.rajce.idnes.cz/21.4._Hue_-_Da_Nang_-_Hoi_An/

Autor: Oldřich Štěpánek | pondělí 25.4.2011 18:38 | karma článku: 11,00 | přečteno: 2298x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

9.7.2013 v 1:14 | Karma: 12,15 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

Dočasný světoběžník ... :-)